söndag, augusti 26

Freak-day & Sad-urday

Kära dagbok, (det är väl så man brukar börja?) helgen har varit uppochner.

I fredags kväll hade Sterbhaus releasefest på ROCKS och jag tog med mig Challe hem till mig där vi käkade middag, fixade oss och förade innan vi stack in halv elva. Massa folk, inklusive det gamla vanliga rockarna man alltid möter där! ;) Malin och Josse hängde på också fast det inte riktigt är deras typ av ställe annars, men svinkul att de var med en stund i alla fall! Jag hade mina hooker heels på mig för andra gången ute och fötterna höll på att dö på hemvägen klockan två.



Tur att jag hade sneakers i väskan! Jag kom hem tre och däckade i sängen direkt. Anledningen till att jag åkte hem så tidigt var för att jag skulle jobba nästa dag. Jag fick ändå sova fem timmar, - det är ju bra. Gick upp, åt frukost, åkte till jobbet, jobbade och var trött. Skjutsade hem Sanna och Olle och vi snackade om att vi kanske skulle till ROCKS igen på kvällen. Killen i baren - som, nej, fortfarande inte har hört av sig - var ju inte där på fredagen. Jag åkte hem och fixade lite i lägenheten, skjutsade mamma och pappa till en fest i Åkersberga, käkade macka doppad i tsatziki till middag och åkte sen hem och duschade. Sen väntade jag. På att någon skulle höra av sig. Till sist fick jag svar från Sanna att de skulle stanna inne, så jag började smsa typ alla jag känner som kan tänka sig att kanske gå ut med mig. De flesta hängde med andra kompisar eller hade inte alls lust att gå ut... Vissa svarade inte alls. Jag höll på att bryta ihop. Jag vet inte egentligen varför jag föll så hårt, nu, såhär i efterhand. Jag lade mig på vardagsrumsgolvet och försökte bara andas. Det gick inge bra. Jag hyperventilerade bara och tårarna strömmade nedför kinderna. Jag kände mig så ensam och oälskad, jag tittade mig i spegeln och var nära på att ta fram en sex och klippa av mig håret (... Say what?! Japp.) men runt klockan elva smsade Alex. En räddare i nöden. "Tja, vad har du för dig? :) Vill du hänga med mig, Kashi, Kim och Martin till B?". Jag var inte alls säker på om jag ville åka i det skicket jag var i då, men jag lyckades övertala mig själv. Tog sminkborsten i ett hårt grepp och var klar på en kvart. Buss till tub, tub till Skanstull och där var de. Vi satt och snackade och de fick mig till slut att skratta också. Satt på Kings tills de stängde vid två och sen tack vi till Stureplan. Det var lång kö överallt och ingen av oss orkade stå där och vänta så de drog hem till sig och jag åkte till TC och tog nattbussen. Det blev en bra kväll. Till slut.

Inga kommentarer: