torsdag, augusti 23

The snäs-attack

Drömde en ganska härlig dröm inatt. En sådan där som man önskar ska inträffa någon gång. Jag hade köpt nya vinterskor. Höga, svarta kängor med snörning, och - såklart - måste min kära kollega (vi kallar honom "A") lägga en kommentar om dem.

A: Oj... har du nya skor?
F: Japp, köpte dem igår, visst är de häftiga?!
A: Pfft! Näe, det ser ju inte klokt ut!
F: Ha! Du kan fan inte snacka om mina dojjor när du själv går runt i likadana vinterskor som jag och alla jag kände hade... När vi var elva bast!
A: Haha, men mina är ju snyggare än dina i alla fall!
F: Du har ju inte lite skev verklighetsuppfattning...
A: DU kan va skev!
F: Ooooch priset för årets sämsta comeback går till... Aaaa--------- "jag borde gå och köpa mig själv en ordbok" --------!!!

- - - Dröm slut - - -


Det jobbiga är att jag vet att om jag bara vill det tillräckligt mycket så KAN jag vara sådär rapp i käften... men på nåt sätt så går det inte mot just denna människa. Det är som att jag har gett upp, jag har redan tröttnat på honom så mycket att jag väl omedvetet inte tycker att han är värd att lägga energi på över huvud taget. Inte ens genom att snäsa av honom på ett sånt där YOU GO GIRL-sätt.

Äh, whatever, orkar faktiskt inte bry mig egentligen, ville bara skriva om drömmen... Nu ska jag upp och käka frukost!

Inga kommentarer: