söndag, augusti 26

Migrän

Har haft migrän hela dagen idag. Det började mitt på dagen när jag vaknade och växte sig bara starkare. Åkte hem till mamma och pappa för att käka middag på kvällen och satt med solglasögon vid matbordet, men sen blev det bara värre. Jag gick in i duschrummet och lade mig på golvet. Det är det mörkaste rummet i huset, bara ett litet fönster uppe i hörnet vid duschen. Jag låg där, med solglasögonen på, och kved. När mamma kom och hjälpte mig till sägen i mitt gamla rum började jag gråta. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen - det gjorde så ont. Jag bara låg där och efter ett tag blev jag jättesugen på gurka. Mamma hämtade sockerärtor åt mig, i brist på gurka. Lite senare, runt nio-tiden kunde jag ta mig upp med hjälp av mamma och satte mig i tv-soffan. Med solglasögonen på. Kollade på Kick-Ass. När det var en kvart kvar av filmen kunde jag ta av mig glajjorna.

Nu har jag fortfarande ont, men det kommer och går i vågor, jag har tagit två migräntabletter och ska försöka sova. Vågar inte ta bilen hem just för tillfället. Åker direkt till jobbet härifrån imorrn efter frukost. FY FAN för migrän alltså... Det finns inget värre. Typ.

Inga kommentarer: