söndag, april 1

Brun och fräsch?

Längtar till Alanya. 43 dagar kvar.


Solen och värmen verkar inte komma tillbaka på ett tag. Idag var bara ännu ett tecken på att det inte är vår på riktigt än. Jag sitter och googlar artiklar om att sola solarium. Vissa skriver att det är hur farligt som helst, medan andra (som jag väljer att vända örat till lite mer) hävdar att det bara gäller att sola med förstånd. Självklart är det ju inte bra att sola för mycket över huvud taget, men det är inte vetenskapligt bevisat heller att huden åldras - vadå? - fyra gånger snabbare i solarium än i riktig sol.

Näe, jag och Johanna har planerat in att vi ska sola fyra gånger innan vi sticker till Alanya, vi har till och med lagt upp ett litet solschema haha. Ska se vad det ger för effekt. Intressant ska det bli i vilket fall som helst! :) Har dessutom nästan bestämt att jag ska fortsätta träna på Sollentuna Simhall. Visst är det billigare på Fitness 24/7, men jag trivs så bra i simhallen - plus att jag NU insett att jag kunnat bada på samma inpasseringsband också. Känns lagom värdelöst när mitt nuvarande går ut den 6e April. Jahapp, bara åka och köpa nytt då! Jag har ju typ råd nu, känns det som, när jag slutat på dansen...

Dags att ladda om inför den hektiska påskveckan på jobbet. Let't sell some alcohol! - Eller?

Inga kommentarer: