tisdag, april 3

En ny låt

Som så många som känner mig redan vet - och som så många andra kanske redan gissat - så avreagerar jag mig genom att skriva låtar. Har haft skrivtorka ett tag, men nu är det gång igen. Här är den fantastiskt ärliga texten till den senaste låten "Alltid något fel":



Tänker tillbaka på tiden vi haft
Tänker tillbaka på all tid jag lagt på dig, åh nej
Du är lika slut som ett utbrunnet ljus
Jag hade sett det, varför kunde jag inte ha förberett mig på det?
Jag vill inte vara själv
Men jag är trött på ditt jävla gnäll
På allt som jag gör fel
Så därför struntar jag i

Dig, ja, nu struntar jag i dig
Du kunde göra mig så glad av en blick
Men vad jag sen fick
Var en riktig jävla käftsmäll
Av dig, det är alltid något fel på mig

Lyssnar på fel musik, dricker fel sprit
Klär mig vint och fult, och tycker alltid att tråkiga saker är kul
Långsam och osmart, ja, riktigt trög
Jag kan ju ingenting, men på nåt sätt så dög jag ändå för dig
Ingen sång och ingen dans
"Vem tror du att du är", "Du har ingen chans"
Men vakna nu, för fan
För jag vill inte bli din

Tjej, ja, nu struntar jag i dig
Du kunde göra mig så glad av en blick
Men vad jag sen fick
Var en riktig jävla käftsmäll
Av dig, du ser alltid ner på mig

Du håller på och neggar mig
Du fick mig på rygg och jag lägger mig
Med benen isär
Men jag har insett att du är ett barn
Du spelar spel och du bränner ner stan
Och jag är värd
Så mycket mera, så jävla mycket bättre
Jag lovar dig, lovar dig
Det finns ingen sämre än...
... finns ingen sämre än

Dig, ja, nu skiter jag i dig
Du kan göra mig så arg på ett kick
Du är en riktig jävla fitta
Vet du det? Vet du det?!
Så nej, du kommer aldrig mer få mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den där låten har jag hört förut. Skulle den komma ut skulle du anklagas för plagiat, basåduvet!

Friday sa...

Wow, tycker du verkligen att den låter som en riktig låt?! Tack!
Men nej, jag har faktiskt skrivit den själv. Säg gärna till om du hittar den nån annanstans, för den är min. Helt min egen.