Jag älskar
Ratchet & Clank. Kontrollerna är lätta och karaktärerna har personlighet - vilket jag tycker är relativt sällsynt i tv-spel. Senast jag spelade något R&C-spel var
Quest for Booty till PS3 och ett par år innan dess spelade jag
Gladiator,
Up Your Arsenal och
Going Commando till PS2.
Size Matters är till PS2 och jag tror jag blev lite kräsen av att spela Quest for Booty. Det är inte bara galen skillnad på grafiken, det är även jättejobbigt att lyssna på rösterna - de låter konstigt "distade", som om de var inspelade med en dålig mick. En sak som jag verkligen, verkligen, störde mig på var förstapersonsperspektivet. När man håller in L1 hamnar man inne i Ratchets huvud och kan sikta närmre etc. och när man bara trycker snabbt på L1 ska man kunna hamna "bakom" honom, som en snabb-fokus rakt fram istället för att behöva köra runt fokus med höger spak... men när man stod lite för nära en vägg gick det inte! Det var bara löjligt, man var tvungen att springa runt i blindo och försöka styra Ratchet från sidan! Sjukt frustrerande. Jag spelade första planeten, sen gav jag upp.
Som sagt, jag älskar Ratchet & Clank, men ljudet, grafiken och siktet i just detta spel störde mig något otroligt. Har inte upplevt att det varit så i varken
Gladiator,
Up Your Arsenal eller
Going Commando... och
Size Matters kom ändå
efter de tidigare tre nämnda spelen.
|
Quest for Booty |
|
Size Matters |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar