torsdag, december 15

Ratchet & Clank: Size Matters

Jag älskar Ratchet & Clank. Kontrollerna är lätta och karaktärerna har personlighet - vilket jag tycker är relativt sällsynt i tv-spel. Senast jag spelade något R&C-spel var Quest for Booty till PS3 och ett par år innan dess spelade jag Gladiator, Up Your Arsenal och Going Commando till PS2. Size Matters är till PS2 och jag tror jag blev lite kräsen av att spela Quest for Booty. Det är inte bara galen skillnad på grafiken, det är även jättejobbigt att lyssna på rösterna - de låter konstigt "distade", som om de var inspelade med en dålig mick. En sak som jag verkligen, verkligen, störde mig på var förstapersonsperspektivet. När man håller in L1 hamnar man inne i Ratchets huvud och kan sikta närmre etc. och när man bara trycker snabbt på L1 ska man kunna hamna "bakom" honom, som en snabb-fokus rakt fram istället för att behöva köra runt fokus med höger spak... men när man stod lite för nära en vägg gick det inte! Det var bara löjligt, man var tvungen att springa runt i blindo och försöka styra Ratchet från sidan! Sjukt frustrerande. Jag spelade första planeten, sen gav jag upp.

Som sagt, jag älskar Ratchet & Clank, men ljudet, grafiken och siktet i just detta spel störde mig något otroligt. Har inte upplevt att det varit så i varken Gladiator, Up Your Arsenal eller Going Commando... och Size Matters kom ändå efter de tidigare tre nämnda spelen.

Quest for Booty

Size Matters

Inga kommentarer: