tisdag, december 6

Fudge that...

Seriöst, jag mår typ dåligt. Pengar...

SL-kortet för nästa år går på 8300kr, dansen går på 3400kr per termin, hyran på lägenheten ska höjas med 3,3% två gånger under år 2012 - en gång i Januari och sen igen i Juli, vi har gått in i årsarbetstid på jobbet och jag är inte ens säker på att jag kommer kunna få ut 10 lax efter skatt på det 24h-kontrakt jag har nu - trots att jag jobbar mycket mer än 24h/veckan... Jag vet faktiskt inte hur det ska gå ihop. Jag är lite orolig. Jag kan inte få det att gå ihop i mitt huvud. Jag vill klara mig själv, jag vill inte flytta härifrån. Kändes ett tag som att allt skulle ordna sig, men nu, såhär i slutet på året, känns det bara som att allt läggs på hög inför året som kommer. Alla priser höjs och det enda som sänks är min månadslön. Det går inte ihop.

Jag tänker inte flytta "hem". Jag vägrar.
... men jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Inga kommentarer: