måndag, januari 9

Girl power & jazz hands!

Känns inte som att någon läser bloggar numera.
Så det är väl fritt fram att skriva vad man vill igen - antar jag.
____________________________________________________________________

Helgen var fantastisk och hemsk på samma gång. Lördag; tjejmiddag med 11 väninnor (Johanna, Lollo, Nea, Nattis, Natti, Madde, Malin, Therese, Annie, Sara och Challe). Diverse snittar till förrätt, veg. lasagne och sallad till varmrätt samt frukt och bär med smält choklad över till efterrätt. Fantastisk kväll. Söndagen var inte alls lika härlig. Mitt humör var på botten... jag orkar inte ens kryptiskt förklara what went down... De som vill veta detaljer är välkomna att fråga.

Idag har varit betydligt bättre. Vaknade mitt på dagen hemma hos mamma och pappa, käkade frukost, designade och beställde ett access-kort på sl.se (sjukt fint!), betalade fakturan för dansen, duschade och stack sen hem med min fullpackade bil (resterna efter lördagens tjejmiddag). Släppte av allt hemma och stack direkt till Sollentuna Centrum och mötte upp med Lollo och Nea på Wayne's för en fika och väl behövt tjejsnack! Fick även en gul angora-tröja och ett vinrött linne med ett svart paljettkors på med mig hem från ginatricot. Kändes bra. På kvällen var det meningen att jag skulle gå med min kollega Sophie på prova på-dag på Balettakademien... men jag blev lite sen. Av totalt fyra klasstimmar hann jag bara med de sista två... vilket var typiskt, eftersom S gick hem efter de första två. Aja, det blev en timme Modern/Nutida N1 (nybörjare, första terminen) och en timme Commercial Jazz F4 (minst fyra terminers förkunskaper). Åh, vad jag älskar att dansa, jag har saknat det under Ackis's jullov!

Nu ska jag stoppa i mig en macka, surfa lite internet och sen gå och sussa.

HA! Har lyckats hålla mig undan dig hela dagen.
Jag är bäst. Can I get an AAAAAAMEN?!

Inga kommentarer: