tisdag, februari 1

Bio, inaktivitet och din dagliga dos av kryptik

Idag har jag varit med Annie inne i stan. Hon fotade mig lite vid... ett ställe som jag inte minns vad det heter, sen stack vi och fikade på Wayne's och efter det gick vi på pressvisningen av nya Disney-filmen "Trassel". Den var asbra! Verkligen super! Dock såg vi den på svenska så jag måste gå och se den en gång till... på engelska. :P MÅSTE! Efter bion gick vi och fikade igen, på Bolero. :) Sen åkte jag hem och gjorde taccos med pappa och John.
_______________________________________________________________

Nu är jag bara allmänt bloggsugen. Jag ägnar absolut inte särskilt mycket tid åt datorn alls numera. Förut var det YouTube, Twitter, Facebook, bloggen, läsa andras bloggar, bilddagboken, helgon, myspace... jag var en upptagen kvinna. Nuförtiden engagerar jag mig bara i Facebook, YouTube när jag har tid och bilddagboken lite då och då, via mobil-apparna.
_______________________________________________________________

Mycket jag vill skriva om, meeeeeen inte riktigt vill publicera. I know, jag har skrivit det i varenda inlägg på senare tid... men om jag säger så här; Jag vet inte vad jag ska göra nu. Åt vilket håll jag ska gå. Om jag ska acceptera det för vad det är och inte tänka så mycket mer på det eller om jag ska "satsa" - som så många propsar på. Hm. Just nu är jag bara fast i ett hav av skitstövlar, känns det som. Jag hatar killar, de är för komplicerade, jag förstår mig fan inte på dem. Folkvett är ju i alla fall att svara - på sms, mejl, telefonsamtal, you name it - men nä. Så mycket är man tydligen inte värd. Eller så kanske det är så att de är paranoida och rädda för att relationen innebär mycket mer för mig än vad den gör för dem. Rädda för ett "commitment".

Ärligt talat, jag är en jävligt chill person. Tar relativt lätt på allt - jag har lärt mig att allt annat bara komplicerar saker ännu mer. Så länge någon inte begär nåt mer av mig kan jag nöja mig med det minsta... och med det minsta menar jag tidigare nämnda "folkvett", men mindre än det är oacceptabelt efter att någonting - vad som helst - har hänt mellan två personer. Folkvett är artighet. Mänsklighet.

Vi är ju inte direkt främlingar för varandra längre?

2 kommentarer:

Fotograf Annie sa...

Vi var vid Stadshuset och fotade ju ;) Du vet det där stora huset med ett torn och tre kronor högst upp på tornet, med utsikt mot Riddarholmen ;)

Håller med om att filmen var gryyymt bra! :)

Friday sa...

Hahaha aaah ja just det! Så hette det ju... ;P *fortfarande blond i hjärnan trots att jag färgat håret tillbaka till brunt*