onsdag, november 14

KBT - Modul 2

- Panikcirkeln.

Handlar om att man ska identifiera vad som händer i kroppen, hur man tolkar det, ens reaktion utifrån tolkningen och sen beteendet som följer detta. Alltså olika delar i en panikattack. Det var svårare än jag trodde, men till slut fick jag till två stycken utförliga modeller utifrån två av mina starkaste panikattacker. Jag tror att det jag är rädd för är själva momentet där jag inte får luft. Det tycker jag är läskigast, men precis som i hyperventileringsövningen i modul 1 så är det skillnad mellan när jag tränar och blir andfådd och när jag börjar hyperventilera utan anledning alls, som i en panikattack. Det känns liksom som att det inte finns någon luft i världen.

Nu känner jag att jag måste lugna ner mig lite. Jag måste låta modulerna ta den tid det tar, det känns som att jag stressar på behandlingen lite för att jag vill bli frisk. Så är det annars när jag är magsjuk och förkyld och så också. Jag kommer tillbaka till jobbet alldeles för tidigt och tar ut mig och blir bara ännu mer insjuknad än innan. Inte smart. Så, nu ska jag ta det lugnt, chilla lite, ta mig tid till att bara sitta och jobba med övningarna och sitta och läsa och faktiskt plugga. Wish me luck.

Inga kommentarer: