måndag, oktober 1

Night terrors

Jaha. Den lyckan varade ju länge. Drömde precis en mardröm om varelser från Sagan om Ringen och Silent Hill. Uppdaterar när jag orkar skriva om drömmen. Nu ska jag fortsätta torrhosta mig igenom resten av denna natt.

EDIT 15:31 :
Drömmen/drömmarna började med att jag och Sara J befann oss på den stora parkeringen utanför mitt jobb. Coop och Willys slängde ut saker som datumet hade gått ut på och vi plockade på oss en massa chipspåsar (say what?). Helt plötsligt kom det en kvinna som jobbade på Djurmagasinet och började berätta om sitt privatliv "Asså min man är sååå jobbig, han ba sitter i soffan heeeeela dagarna och latar sig och...". Jag försökte avbryta henne, men det var som att hon inte hörde mig. Det var som att jag inte fanns.

Helt plötsligt sitter jag på bussen hem till mamma och pappa i Viby tillsammans med två kollegor, Steffe och Alex. A drar fram ett sånt där CD-bibliotek med dragkedja och jag ser alla mina Paramore och Good Charlotte-skivor ligga där. S säger "Åh! Shit! De här är ju jättebra!" och tar ur en skiva ur fodralet. Någon av A och S's mamma var busschaufför och pratade med oss hela tiden. Jag missade min station och gick av stationen efter istället och fortsätter hem till mamma och pappa till fots.

Utan vidare koppling till drömmen innan är jag med i Sagan om Konungens Återkomst, den oklippta versionen där Mouth of Sauron (se bild nr 1) är med. Jag försöker "spela" mig ur, som ett tv-spel, men kan inte. Så jag blir satt i en tron i ett rum byggt av sten och min bror John kommer och tar kontrollen ur händerna på mig. Det kommer massa Uruk-haier och en bladning mellan Mouth of Sauron och Red Pyramid från Silent Hill (se bild nr 2) kommer in och ställer sig i mitten av rummet och bara ler. Alla Uruh-haier springer runt i rummet, ingen anfaller, men sakta och säkert kommer Sauron-Pyramiden närmre John och mig. John håller på att förlora spelat när... väckarklockan ringer. Vaknade kallsvettig. Red Pyramid kunde jag knappt kolla på i drömmen, det kändes som att jag skulle svimma, jag tycker han är så äcklig.

Inga kommentarer: