tisdag, augusti 14

Tre av åtta drömmar

Jag har börjat drömma mardrömmar igen. Så fort jag kom tillbaka till jobbet efter semestern. Jag fattar inte var i mitt huvud dessa drömmar skapas, de är helskumma. Jag har drömt åtta drömmar sen förra måndagen, här har ni tre av dem...

Dröm 1:
Jag och pappa tittade på ett matlagningsprogram där de gjorde lax. De nämnde att Bracchiosaurus (dinosaurien med lång hals) käkar lax och - vipps! - var vi ute och hjälpte ett Bracchiosaurusfoster att fly från människor som tänkte käka upp honom. Vi sprang och sprang tillsammans med den pyttelilla dinosaurien och helt plötsligt ramlade vi ner i en isvak. Vi kravlade oss upp på kanten av ett isflak, men jag såg en stor skugga under oss. På andra sidan hoppade en gigantisk dinosauriefisk rakt mot oss, men jag hann slå undan den och tänkte "snälla, låt mig vakna nu, snälla vakna snälla vakna!!" och sen vaknade jag och mitt hjärta bultade jättehårt och snabbt.



Dröm 2:
Jag, Johanna och tre av mina kompisar från lågstadiet var i Turkiet. Vi gick på en lång strand där massa hotell låg. Helt plötsligt var vi i Dubai. I en skidstuga uppe i bergen (finns det ens berg i Dubai?). Tre av tjejerna hade fått betala för en massa dyra onödiga saker som de inte skulle ha. Sen kom Martin Björk. Han var nyhetsankare och snackade mitt in i kameran om att det är sånt här som händer när fem små slynor ska hyra skidstuga i Dubai helt själva. Vi jagar honom, hoppar på honom och han skriker. Vi sitter i en ring runt honom och en ganska kraftig kille försöker hindra mig från att slå Martin i ansiktet, men jag börjat slå honom istället. Sen vaknade jag. Och var fly förbannad.

Dröm 3:
Livet var en musikal och jag var ihop med Ashton Kutcher. Vi hade åkt på roadtrip nånstans i USA sista veckan innan hans skola skulle börja och jag skulle hem till Sverige igen. Vi satt och sjöng i bilen och stannade till vid en fin liten stuga precis vid en sjö. När vi kom in kände jag att det var nåt som inte riktigt stämde. Vi skulle gå på fest på kvällen, vid ett college, och på festen fanns det massa underliga häxor - som hävdade att det var maskerad... Men det visade sig snart att det var Ashton de skulle ha och begrava honom levande! De tar honom, jag slåss och springer om kring som en galning, men får inte tag på dem. De flyger iväg på sina kvastar och jag sitter mitt på dansgolvet och gråter. Jag vaknar och har ont i hjärtat och känner att jag har gråtit på riktigt.

Jag är så trött på att drömma mardrömmar. De är helt sjuka och jättedetaljerade - det känns verkligen som att det har hänt! Jag mår dåligt på morgnarna och känner mig inte alls utvilad. Jag har ju sprungit runt och jagat, slagit och räddat folk...

Någon annan som haft konstiga drömmar på sistone?

Inga kommentarer: