tisdag, juni 12

Härlig långhelg

Ååååh har haft det så otroligt skönt i helgen!

Fredag: Jobbade (fick i och för sig migrän på kvällen och blev tvungen att gå hem tidigare), åkte och hämtade Malin från hennes jobb och sen åkte vi förbi BK's drivein i Väsby och käkade middag. Åkte och hämtade Therese hemma hos sig och sen stack vi hem till mig och hade filmkväll och blandade drinkar. Superkväll!

Lördag: Malin sov över, men stack tidigt på morgonen för att träffa kompisar i stan. Jag stack ut och sprang när jag hade vaknat och sen stack jag till Sollentuna och gick i affärer med Nattis när hon hade slutat jobbet. Sen stack vi hem till henne och Jocke och grillade med Hebert, Stefan, Keso, Liket och Ponny. Efter det blev det ölspel... eller, i mitt och Nattis fall, vinspel. Superbra idé. Superbra var också idéen att blanda cinzano och fanta när vinet tog slut... Jag stack hem runt två och däckade direkt när jag lagt mig i sängen. Min mobil var död mestadels av kvällen och fick inte igång den förrän jag satt den i laddaren. Hittade konstiga sms och missade telefonsamtal på morgonen. Oh well...

Söndag: Var riktigt bakis på förmiddagen, men när jag hade druckit två liter vatten och en liter mjölk började jag känna mig piggare. På eftermiddagen kom Nea hem till mig och vi åkte och tittade på ett rum som hon kanske ska hyra som inte ligger så väldans långt bort från där jag bor! :D Sen stack vi in till stan och mötte upp med Therese, Fia och AnnieRIX FM Festival i Kungsan. Det var faktiskt riktigt bra! Speciellt Sons of Midnight, James Morrison och Dead by April - såklart! Efter konserten stack vi till Medis och satte oss på Burger King och väntade in Malin som slutade jobbet vid sju. Vi käkade och sen satte vi oss på SNAPS och chillade. Hittade en snygg bartender vid namn Gabriel också. Vi satt och drack rosé och snackade i flera timmar och klockan var lite innan tolv innan vi bestämde oss för att gå därifrån innan vi frös fast i stolarna på uteserveringen. Då gick vi till Donken, köpte fyllekäk, träffade Ashkan som kom förbi innan han skulle hemåt och sen drog vi hemåt. Malin sov över hos mig. :)

Måndag: Vi vaknade hyfsat tidigt och jag grymtar och har mig när jag sträcker mig efter mobilen för att stänga av väckarklockan. Tappar den, klantigt nog, rakt på ögonbrynet, men är för trött för att skrika så mumlar nåt med "aooo,... jävla helvetestelefon..." varpå Malin, som redan hade varit uppe i flera minuter och stod och sminkade sig, häver ur sig "Ja just det, du är en sån där morgonmänniska va? ;)". Roligast ever! Vi gör oss i ordning och sen drar vi oss iväg mot Therese för en liten fika. Jag, Therese, Malin, Annie och Fia firade att det var tre år sen (på dagen - och klockslaget!) vi tog studenten. :) Sen stack Fia och Annie, men jag, Therese och Malin fick den snillrika idéen att vi skulle gå på bio i Kista på kvällen. Sagt och gjort, vi reserverade biljetter till Älska mig igen/The Vow i Kista och sen ringde vi runt och kollade vilka som skulle med. Det blev jag, Malin, Therese, Annie och Nea. Emma skulle hängt med också, men hon åkte hem innan bion när hon inte kände sig riktigt kry. Jag köpte en massa. BIKBOK: neongult linne, korallrosa jeansshorts, vita spetstrosor och en vit bikini med blå små stjärnor på. NEWYORKER: grå T-shirt med tryck "I *heart* FRIDAY" på och en röd sommarklänning med snörning i midjan, fickor och knappar och volanger på överdelen. Accent: vit clutchväska med dragkedjor och assmarta kortfack inuti! Sen gick vi och käkade fajitas, quesadillas och sushi och sen var det biodags! Den var riktigt bra (baserad på verkliga händelser), aningen deppig, men jag tyckte om den jättemycket - rekommenderar verkligen! Sen åkte vi hem. Och nu orkar jag inte skriva mer.

Jobbar hela veckan:
tisdag 13-22
onsdag 7-12    ska träffa tjejerna hemma hos Annie på eftermiddagen/kvällen
torsdag 11-21
fredag 9:30-18
lördag 10-15   park/villahäng med kollegorna; kanske utgång med Johanna & co.

Det kan bli ganska skönt, för hela nästa vecka (midsommarveckan) jobbar jag 14-23. Jag gillar nästan mer att jobba kvällar än morgnar. Inte så konstigt, jag är ju nattuggla. ;)

Peace out!

Inga kommentarer: