tisdag, mars 6

Influensa

Som de flesta vet har jag varit sjuk ett tag nu. Helt ärligt talat, jag minns inte när jag senast var såhär sjuk. Jag måste ha varit väldigt liten. Jag var tvungen att åka hem från jobbet i fredags och på kvällen mådde jag riktigt dåligt när jag åkte med mamma ut till landet. Satt bara inne och tittade ut på det fantastiska vädret. Ont i huvudet, feber, värk i hela kroppen, huttrade och svettades om vartannat - ett rent helvete. Mådde sämre och sämre och "peaken" på sjukdomen var natten till igår. Jag minns knappt vad som hände, tror jag förlorade medvetandet ett tag. Klockan var runt fem på morgonen och jag låg på badrumsgolvet hemma hos mamma och pappa och huttrade, men det kändes som att huvudet dröp av svett och jag försökte torka mig i ansiktet, men det var inget där. Ropade på mamma och hon kom och hjälpte mig. Sen minns jag inte riktigt. Jag spydde. Hon fick mig tillbaka till sängen igen och sen sov jag. När jag vaknade mådde jag förvånansvärt bra. Mot kvällen mådde jag sämre och imorse mådde jag dåligt igen så jag anmälde mig sjuk från jobbet. Bättre att blir riktigt frisk än att få återfall senare... men det känns ju lite sämst när jag vet att jag behöver pengarna.

Kul att det första mamma fick göra på sin födelsedag
var att ta hand om en förvirrad influensasjuk dotter.
Grattis.

Ska bara ta det lugnt idag, kanske gå ut och sätta mig i solen med en filt om ett tag. Är ledig från jobbet imorgon också så det blir till att ligga och kurera sig ordentligt nu när jag kan!

Lovade en bild på tatueringen också ju. Här hade jag precis tagit av bandaget.



TAKE CARE.

2 kommentarer:

Ina sa...

Sjukt snygg tatoo. Bra val Frida! ;)
Lagt till din blogg i bloglovin. :)

Friday sa...

Tack Ina! :D
va kul;)