onsdag, mars 14

Ett svårt beslut

Jag har precis bestämt mig för att stå över något som betyder sjukt mycket för mig. Jag har slutat på dansen. Jag har varit så pass mycket sjuk och bortrest att jag bara gått på två lektioner den här terminen. Jag kommer aldrig hinna ikapp. Jag kan ändå inte vara med på slutshowen i sommar, då befinner jag mig i Alanya med Johanna. Jag har ringt till Ackis och kollat om det finns någon chans att jag kan få lite pengar tillbaka från kursavgiften. De skulle återkomma under dagen.

Jag blir riktigt nedstämd, jag har dansat så länge. Elva år. Halva mitt liv. Men det finns inte mycket jag kan göra, kroppen tar så mycket stryk, jag känner det i lederna, och det är inte riktigt lika kul att dansa med 16-åringar längre. Jag kommer fortsätta dansa på fritiden, ute på krogen och hemma i lägenheten... men det kommer ju inte vara samma sak... Dansen kommer alltid finnas i mitt liv. 

Bugg - Showdans - Salsa - Balett - Jazz - Ragga - House - Hype - Street - Funk - Feminine Vibe


Inga kommentarer: