tisdag, februari 7

Hjärnmonster



... Och jag fortsätter drömma mardrömmar. Natten till igår drömde jag ännu en gång att min bror dog. Han var på väg hem från Göteborg i ett propellerflygplan. Det var snöstorm i Stockholm så planet kunde inte landa. Samtidigt visste jag om att flygplanet inte hade någon bensin kvar... Jag vaknade av väckarklockan precis när planet störtade, rakt ner i en sjö som var full med tjocka isflak...

Inatt drömde jag att jag sökte skydd, från samma snöstorm, i en stor herrgård som låg någonstans på Djurgården. Det var alldeles mörkt och jag var tvungen att tända ett ljus för att se något. Helt plötsligt började saker inne i herrgården flytta på sig. Det började som om huset lutade, allt åt ett håll, men sen rörde sig bara enstaka saker. Jag var i en matsal. Först vreds stolen vid matsalsbordets bortre ända... Sen ramlade en tallrik ner från mitten av bordet. En lampa precis vid mig började gunga. Och sen blåste något ut mitt ljus... Sen vaknade jag. Klockan 5 imorse.

Jag är så trött på mina mardrömmar, det känns som att jag inte kan komma undan dem! Jag är konstant lite orolig för att somna eftersom jag vet att jag kommer drömma något hemskt - vilket i sig kanske gör att jag fortsätter drömma mardrömmar. Någonting i mitt liv måste ändras, drastiskt. Jag är helt utmattad, jag får aldrig sova ordentligt. Vaknar med ett ryck och hjärtat bultar i 180... Det kan inte vara hälsosamt någonstans.

Inga kommentarer: