lördag, januari 21

Zombie Apocalypse

Så var vi igång igen. Ännu en dålig natt. Den här gången var det min värsta mardröm; zombies. Den här drömmen gick lite fortare, men den kändes minst lika verklig.
_________________________________________________________________

Jag, 12 år, mötte upp med en barndomskompis (som jag, IRL, inte träffat på ett decennium) och bjöd hem honom och flera andra killkompisar hem till villan för en filmkväll. Vi såg flera filmer och hade jättetrevligt, men det började bli mörkt ute. Tre av grabbarna skulle sova över hos mig och vi följde de andra till bussen. När vi kom tillbaka hade min lillebror John vaknat och vår hund Kimi skällde. Det var konstigt tyst i hela huset. Vi tänkte inte mer på det, killarna ställde sig i köket för att göra en nattmacka och jag gick in i badrummet och tvättade ansiktet. När jag tog handduken från ansiktet kände jag nåt som droppade från taket. Jag kände i huvudet där droppen träffat och fick panik när jag såg att det var blod. Jag tittade upp i taket och fler droppar  hängde i hela taket. Jag sprang ut i köket och visade killarna, men det dröjde inte länge förrän det började droppa i köket också och vindsluckan började öppnas. Vi stängde igen den och säkrade med ett långt borstskaft. John sprang in på sitt rum och Kimi sprang efter John. Vi började prata i mun på varandra och till slut kom vi på att det var zombies. Jag sprang och hämtade ett basebollträ i hallen och de andra tog vad de kunde hitta i köket. Ett dovt, långsamt dunkande hörde från vindsluckan och till slut gick borstskaftet av. Luckan började sakta fällas ner. Vi försökte stoppa de, men på något sätt hade de hittat en annan väg att komma ifrån. En tjej stod precis framför mig och jag slog till hennes med basebollträet i huvudet. Det vreds ett varv, men hon fick ögonen på mig igen. Jag stod som förstenad medan killarna hade fullt upp med att hålla igen vindsluckan. Jag slängde en blick mot Johns sovrumsdörr och såg Kimi ligga död i korridoren och blod vällde ut från Johns rum. Jag fick tillbaka fokus och slog till tjejen igen och igen och igen, men hon fortsatte komma emot mig. Till slut tog en av killarna en brödkniv och högg huvudet av henne. Då släppte vi vindsluckan och ner tittade fler zombietjejer. När den första hoppade ner och jag hamnade precis face to face med henne svimmade jag...

När jag svimmade blev allt svart och jag kände hur jag hamnade raklång på köksgolvet. Sen blev golvet mjukt och jag vaknade i min säng istället. Det tog ett tag innan jag kunde ta mod till mig och öppna ögonen. Låg kvar ännu lite längre innan jag kunde gå upp.
_______________________________________________________________

Varför var fienden bara tjejer? Och varför har mina småsyskon dött i varje dröm? Jag får ingen rätsida på det här, någon som kan tyda drömmar??

Inga kommentarer: