måndag, januari 30

En shopaholics bekännelser

Wow, vad sjukt lägligt att filmen "Confessions of a Shopaholic" gick på tv ikväll då...
______________________________________

Jag har kommit fram till en grej, en bitter sanning. Jag lever ett mycket glamorösare liv än vad jag faktiskt har råd med. Jag fattar inte hur jag har klarat av det senaste året utan att inse att pengarna går åt av bara helvete! Fika, festkvällar, godis mitt i veckan, kläder jag aldrig får användning för eller som bara är "helt okej snygga" och som jag egentligen inte ens vill köpa från början, men jag köper i alla fall - bara för att jag vill ha nåt nytt. Nåt nytt. Det är det jag konstant jagar. Någonting nytt. Vet inte om jag nämnt det innan (men det borde jag ha gjort...), men jag klipper eller färgar mitt hår så fort nåt har hänt i mitt liv som jag helst vill glömma. Jag vill "återskapa" mig själv och då blir det bara så. Fan asså, jag är skitdeppig nu och vet inte hur jag ska kunna överleva och samtidigt känna att jag lever också...

Jag är fast i ett träsk och jag vet inte hur jag ska ta mig upp.

Inga kommentarer: