onsdag, januari 18

Frågeformulär - på beställning

Besvarar dessa frågor för att min kära Neapea ville att jag skulle det. :)

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sen var jag ungefär elva och ett halvt och jag var en liten "mammas fina flicka" som var så blyg att hon inte ens kunde beställa mat på Donken själv. Jag hade precis börjat på Sollentuna Musikklasser och jag älskade att sjunga... och det gör jag fortfarande!

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ett år sen var jag blond. Det var riktigt roligt, funderar på att bli det igen! Fast det är väldigt dyrt att vara blondin... Dilemma... Just det. För typ ett år sen hade jag *beep* med *beep* för första gången.

3) FEM SNACKS DU GILLAR!
Fruktsallad, cheese balls, apelsinkrokant, lantchips (gräddfil-smak) och varm äppelpaj med kylskåpskall vaniljvisp, mmmmm.....

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Får jag bara nämna fem? Okej, de senaste jag kan texten till är Ansiktet - Äckligt, 3OH!3 - Robot, Joss Stone - Dirty Man, Jessie J - Domino och sen kan jag ju dra en gammal klassiker också; Lambretta - Bimbo.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
Lägga undan hälften, flytta in till en lägenhet i stan (helst Östermalm eller annat centralt), köpa allt som jag känner saknas i min garderob (bl.a. ett par Jeffrey Campbell's som jag spanat in), antagligen operera näsan och prova på att fylla läpparna, besöka alla ställen jag vill se innan jag dör... och sen skulle jag nog tröttna.

6) FEM DÅLIGA VANOR
Sover länge, när jag mår dåligt mår jag riktigt dåligt (fast i och för sig... när jag mår bra mår jag riktigt bra!), jag dras till skitstövlar, jag är tidsoptimist. Yeah.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Dansa, sjunga, prova nya saker, festa, känna att jag lever + skriva låtar om skitstövlar, spela in dem och hoppas på att skitstövlarna hör dem och fattar att jag skriver om dem och kommer krypandes till mig och ber om nåd. HA!

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Stringbikini - hur fult som helst. Färgade strumpbyxor - jag fattar inte grejen med typ gröna eller orangea strumpisar, sorry. Crocs - behöver jag ens säga nåt om det? UÄÄÄÄHK, skulle inte ens ta i dem med tång! Skor med klack på ca 3cm - det är FULT, du kan likagärna ha ballerinor, gränsen går vid 8cm; där har du en klack! A-linjeformade klänningar eller toppar - helt enkelt för att det inte är smickrande för fem öre (på mig).

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
iPhonen, gitarren, kameran, datorn, dagboken (brukar rita lite i den och illustrera speciella händelser ;) det tycker jag räknas som leksak)

10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
.... meh. De som vill. :)

Inga kommentarer: