söndag, oktober 16

En helg och en låt

Vilken helg! Igår kväll kom Johanna hit och vi förade och babblade och sen stack vi in till stan och gick till Solidaritet. Det var sämre än jag hade förväntat mig, men bättre än mycket annat. Sen stack vi vidare till Amba och mötte upp med Malin. Dansade tills vi fick ont i huvvet (!) och stack hemåt. Johanna sov över och vi gick upp vid ett på eftermiddagen - riktigt skönt! När hon hade stuckit började jag så smått göra mig i ordning för kvällen med tjejerna. 60-tal/Hairspray-tema! Det var skitkul! Vi kollade på Grease och Hairspray och sen spelade vi Singstar och Buzz.

En massa gott vin har druckits i helgen. Och en massa pinsamheter har inträffat. Att hålla sig ifrån fyllesms är verkligen inte min starka sida... och ibland låter jag så jävla desperat så jag nästan känner mig lite... slampig? Lättfotad? Jag vet inte. Jag vet bara att efter igår kväll blev jag jättedepp i någon timme och bestämde mig för att skriva en låt. Se nedan. Nu ska jag sova.

Gonatt älsklingar






Just wait, there's something I've got to say
I'm not much for telling the truth
At least not when it comes to you
I've lied, said this would work and I would give it a try
Tried to push my feelings aside for a little while
But when other girls talk to you
I remember what I really do feel
And I see that this can't ever be real
It's crushing me, can't you see
I can't stand another minute of this
___________________________

Why do I like you when you treat me like you do
I hate you for making me believe that
We could be something sure
But I guess I'm easy to ignore
But I miss you when you're not around
I miss you, I sit and reminisce and I'm
Holding on, that's what I do
I guess I'm just a fool for you
___________________________

Why do I waste my time
On a guy who doesn't like me
The way that I like him
Why am I addicted to this type
Where have I got to go from here
It's easy to say "I don't like you that way"
But it's harder to convince yourself, yeah
It was fine for a while, I didn't notice my expectations grew high
Now I'm standing in quicksand and you're not gonna help me
___________________________

I can change
I can be yours
You can break me into pieces
And mold me like you want to
I'll never tear your heart apart
ooh
But if you tear mine up
I'll just go back to the start

Inga kommentarer: