måndag, oktober 17

In medias res

Varning för kryptiskt inlägg. Eller nej, så kryptiskt är det förresten inte...
En sak jag verkligen inte klarar av - jag har sagt det förut - är när folk inte svarar. Folk som - helt uppenbart - ignorerar en, av okänd anledning. Jag blir galen! Och jag är en person som då sällan kan hålla mig ifrån att skicka iväg ett argt sms "Varför svarar du inte för?! Vad har jag gjort?!". Jag har dock aldrig fått ett svar tillbaka...

Jag blir rabiat! Jag hatar att bli ignorerad! HATAR, hör ni det?! Visst, man kan ha annat för sig så man kanske inte kan svara precis då, man kanske kollar mobilen och tänker att man ska svara senare och glömmer bort... men när man, flera timmar senare, inte hör av sig (och jag har skickat ett antal sms), så är det inte schysst!

Varför vill du inte svara?!?! Svara hellre ärligt än inte alls! Jag tar ett "jag vill inte umgås med dig för att du är tråkig/jobbig/ful" bättre än ett... ingenting. Jomen tack, då vet jag, då ska jag inte störa dig mer.

Det blir ju bättre för båda parterna - du slipper mig och jag slipper bli arg för att du inte svarar!


TACK.

Inga kommentarer: