lördag, maj 14

Jag VS Jag

- Ett några månader gammalt inlägg som jag har glömt att publicera. -

Ibland känner jag mig lite schizo. Speciellt när jag skriver låtar. Om killar in particular. Ett perfekt exempel har vi här, när jag inte riktigt var säker på vad varken han eller jag kände, eller vad som egentligen hade hänt över huvud taget... :

Låt 1:
Just another day in the life for me
Another opportunity to say
How I really feel
What I really think

I'm not used to being the weak one
I don't let the little things affect me too much
But you struck me like a firetruck
Racing to help out

You told me it was just for fun
But baby I am serious now
I'm not your little charity case
You can't pick up the pieces from my life
Won't let you pick me up again


Låt 2:
Hej
Jag har nåt jag vill säga dig
Jag vet, jag är ingen stor poet
Men jag hoppas denna sång kan ändra på det
Du
Jag hoppas att du lyssnar nu
Detta är mitt sista ryck
Och jag vill visa dig allt jag alltid tyckt

Vad fin du är, vilket leende du har
Och när du ser på mig så ryser jag
Du är allt man kan önska sig
Och jag önskar att du kunde tro mig

Dig skulle jag ge allt du vill ha
Jag gör vad som helst, vad som helst
Det som sker, det sker, fast jag egentligen vill ha mer
Du är min drog, jag får aldrig nog

Se på mig
Ta i mig
Dra mig bort nånstans


Som sagt, ett riktigt praktexemplar på hur mycket jag bryr mig om vad andra människor tycker om mig och hur mycket jag velar och analyserar fram och tillbaka utan några som helst korrekta fakta, egentligen. Värdelöst. Måste lägga av.

P.S. Jag har egentligen fyra låtar till om samma kille, men då är jag ju inte längre lite schizo - med betoning på lite - då är jag ju... fullkomligt galen.

Tack för mig.

Inga kommentarer: