onsdag, maj 11

Att hinna med

Tid och ork samarbetar verkligen inte med min art göra-lista. Jag har ingen tid till att träffa Nea, Lollo, Challe, Annie eller någon annan av kompisarna (vilket jag skulle vilja göra typ varje dag), har ingen ork till att städa, diska eller fixa i lägenheten (vilket skulle behövas, varje dag) och slutligen har jag ingen tid över till att tänka och reflektera så mycket som jag är van vid att göra... vilket leder till att jag, som nu, ligger sömnlös på nätterna. Jag ska upp igen om fyra timmar.

Allt måste alltid ske på mina villkor, enligt mitt strikta tidsschema, annars går allt åt helvete. Och jag har blivit proffs på rutiner och att effektivisera vardagen. Jag har inte bara räknat ut hur lång tid det tar för vattnet att koka upp och hur länge frukostägget ska vara i så det blir perfekt... Jag har även beräknat hur lång tid det tar för ägget att svalna så pass mycket att jag kan skala det utan att bränna fingrarna av mig. På den tiden hinner jag sminka mig - samtidigt som jag funderar ut exakt vilka kläder jag ska ha, och var de ligger - värma mackor ur frysen, klä på mig medan mackorna är i mikron och bre mackorna... Då har ägget svalnat. Behöver jag fortsätta? Jag har liksom noll tid över för annat tänk. På jobbet har jag bara tid för superviktiga telefonsamtal till t.ex. kundservice för mobilen, pappa om bilbesiktning, fastighetsskötaren om trädet utanför min lägenhet och bostadsrättsföreningen om parkeringsplats. Tusen bollar i luften.

Nu har jag ventilerat en femtedel av vad jag egentligen vill få ut, men jag hoppas på att i alla fall få sova tre timmar inatt...

Puss 'natt. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: