torsdag, oktober 28

Znark

Vaknade helt klart på fel sida idag. Jag gick upp klockan sex och var jättetrött. Tanken var att jag skulle skjutsa John och hans kompis Becca till skolan kvart i sju, med pappas bil, eftersom John skulle ha med sig GasGasen till verkstaden. Jag gick upp, gjorde lite morgonjumpa (körde igenom 'Everybody'-koreografin ett par gånger), käkade frukost och sen var det bara att sticka... men när jag står i tvättstugan och har satt på mig kläderna och bilarna är lastade (pappa skulle ta min bil till jobbet) så säger pappa "Näää, men jag kan skjutsa dem istället... ifall  det blir nåt knas med motorcykeln på vägen så kan jag stå för det. Gå och lägg dig du istället." "Men pappa, nu har ju jag gjort mig i ordning, nu kan jag ju lika gärna skjutsa dem, det var ju så det var bestämt?" "Nej, det blir bättre om jag tar min bil istället. Gå och sov ett par timmar till.". Jag kokade. Kastade halsduken på honom i brist på hårdare objekt att slänga, stormade in på mitt rum och såklart kommer mamma efter och undrar vad som har hänt. Jag förklarar och sen får pappa en utskällning av mamma och det slutar med att jag får som jag vill och jag skjutsar John och Becca till skolan.

Bra start på dagen. När jag kom hem från skjutsandet var det meningen att jag skulle hålla mig vaken och sen sticka in till stan och kolla på jeans och diverse saker jag behöver nytt... men jag somnade i soffan. Fuck. Vaknade någon gång på eftermiddagen. Käkade en apelsin. Duschade, dansade, klädde på mig, stack till jobbet och beställde två flaskor vin till mamma, missade tåget till dansen och kom till dansen fem minuter för sent. Fast på dansen gick det skitbra. Enda riktigt positiva grejen idag. Om man bortser från att jag snurrade in i en tjej när jag snurrade åt helt fel håll vid ett tillfälle, men resten av tiden var jag kick-ass! Bäst. Kom hem och käkade pyttipanna till middag, första riktiga måltiden på hela dagen, och hoppade sedan ner i soffan med resten av familjen... och Becca, framför CSI Miami. Försökte beställa en iPhone 4, men abonnemangsöverlåtelsen måste gå igenom först. Möh, ingenting går min väg. Det var min dag, i korthet.

Nu har jag precis betalat min första hyra på lägenheten. WTF liksom, jag har ju inte ens flyttat in än haha! Imorgon SKA jag in till stan och köpa jeans. Och underkläder. Så ni vet.

Kram gonatt!
Bild från när jag precis hade blonderat håret igen.
Lite blondare, lite bättre.

Här är koreografin förresten! Jag kände mig lite hängig förra torsdagen, så jag filmade istället.

Inga kommentarer: