lördag, oktober 16

Veckouppdatering

OJ vad mycket som hänt sen sist. Vi tar det lite snabbt då.

Förra lördagen var jag på födelsedagsfekke i Åkersberga. Det var jag... och åtta killar. Värden däckade vid halv elva så där satt jag med hans kompisar som jag aldrig träffat förut. Fast det var väldigt väldigt trevligt! Vi spelade gitarr, lyssnar på musik och babblade om ditten och datten. Myyyysigt! Det blev lite drama mot slutet när oväntade gäster dök upp, men det reddes ut ganska bra sen ändå. Klockan tre, när det bara var fyra pers kvar bestämde värden att vi skulle kolla på The Ring. DÅLIG idé. Klockan halv sex var jag så uppskrämd att jag inte ens kunde tänka tanken på att sova över fast det var tänkt så från början. Jag satte mig i bilen och körde hem. Var hemma sex på morgonen.

Jag har jobbat i veckan, men i tisdags var jag på kurs på Skarpö från 9-17, hela långa dagen!! I korta drag fick vi lära oss att känna syra, sötma, fyllighet, beska, m.m. i röda och vita viner samt öl och mousserande. Vi fick även pröva bassmakerna med olika viner, sälta, sötma, umami, etc. Det var jättekul och lärorikt, massor av info på en gång, men det sjunker nog in efter ett tag! :D Jag kan en massa nu! Haha, ask me anything!

I onsdags var det möte på kvällen och det blev whiskeyprovning! Prövade på sju olika (tror jag det var) och man kände verkligen olika rökigheter, doften och smaken av olika fat, bourbon och allt var verkligen intressant! Jag har aldrig gillat whiskey, gillar det fortfarande inte, men det är coolt att kunna känna skillnaderna! :D

Igår var jag ute med Madde och vi stack, tillsammans med hennes två killkompisar, till Snooker som är ett biljardställe... någonstans på Västermalm. Jag och Madde hade förat lite hemma hos mig så vi kom iväg typ halv tolv hemifrån. Kvart i ett anlände vi vid Snooker. Jag var jättebra och jag och Madde vann första spelet. Sen gick det lite sämre, ca 4 rundor, så vi bytte lag. Jag och Thomas mot Madde och Krippe. Då gick det väldigt bra igen! Vi vann 5/5 spel och sen vart klockan 3 och vi stack till Donken vid Centralen och köpte fyllemat att käka på nattbussen. Lyckad kväll! Jag är fett bra på biljard alltså.

Ikväll är det krogrunda och Rolling Stones-kväll i Gamla stan! Idag har köpt två nya saker på H&M och - hör och häpna - de är riiiiiiktitgt stylish. Jag har inpräntat i huvudet att H&M är low class och bara har väldigt basic grejer (av någon anledning, fråga mig inte varför :P), men nu hittade jag faktiskt två riktiga guldkorn! Kan tänka mig att ha på mig något av det ikväll... maybe baby.
Se nedan.



Anyway! I'm out, ska hinna duscha och fixa mig, m.m. innan jag sticker iväg. Mamma, John och Becca är på bio i Kista så de kommer hem vid åtta och då ska det vara städat... sa mamma. Oh well, vi får se hur det blir med det. ;)

Puss på nosen!
Friday

Inga kommentarer: