måndag, juli 5

Att springa

Tredje inlägget om min 20årsfest den 24de Juli, hemma hos mig. Bara en liten påminnelse liksom.
Kontakta mig om ni vill komma, vänner och polare! :)



Jag har bestämt mig för att börja springa mer. Jag springer kanske en gång i veckan och jumpar på Friskis&Svettis ute på landet ca 2 gånger i veckan... men jag ska springa mer. Det är så befriande, så härligt... dock en aning jobbigt i den här värmen som vi råkar ha nu, men det är bara att bita ihop och stå ut och tänka framåt - vilken snygging man kommer bli längre fram! Snygg, det är vad jag strävar efter. Jag vill inte nödvändigtvis bli supersmal, gå ner 20kg i vikt och ha armar och ben smala som pinnar... jag vill bara vara i form. Jag upptäckte hela grejen med att springa förra året, på hösten, när mamma bjöd med mig. Jag trodde hon var galen, jag har alltid hatat att springa... men när jag satte i hörlurarna i öronen och sprang på mjuka stigar i skogen så kändes det helt annorlunda. Det var jätteskönt! Senare, under vintern, bytte jag skogen mot gymmet i simhallen och det var helt okej det med. Jag har fastnat för springandet. Det känns som att det är lite min grej. Även om jag inte riktigt än kan springa en hel mil, som min käre vän Nea kan, så är jag en god bit på väg och kan springa hyfsat långa sträckor utan att dö av syrebrist och jag märker även att det inte tar lika lång tid att återhämta sig efteråt. Belöningen, nu under sommaren, blir alltid bad och någon sorts frukt och det pumpar en ju bara ännu mer att göra bra ifrån sig. I'm lovin' it!

God natt!

Inga kommentarer: