torsdag, april 15

Jaha, här sitter jag. Det var faktiskt nästan hela två dagar sen jag satt vid datorn senast!
HEJA MIG!

I onsdags gick jag och Saris en promenad med hundarna och pratade om ditten och datten och med bestämd röst sa Sara "Du kommer och hälsar på i sommar.", så det blir nog en sväng till England, om jag har lyckats spara pengar och sånt-där-ni-vet-som-man-behöver-liksom tills dess.

Jag har inte kunnat sova ordentligt på jag-vet-inte-hur-länge. Anledningen, har jag kommit fram till, är att jag tänker alldeles för mycket på saker som jag måste göra. Kanske inte så konstigt att man inte kan somna när hjärnan går på högvarv; "söka jobb, skriva personligt brev, gå med belastningsregister till olika skolor, kontakta Försäkringskassan, köpa det här, det här, det här och samtidigt se fram emot en rad olika roliga saker som händer denna månad"... etc etc... Dessutom har jag varit lite PMS-ig och inte velat göra någonting alls. My act of rebellion mot... samhället... eller nåt. Jag menar, vem förlorar mest på att jag inte söker jobb? Eeeeh...

Men idag åkte jag och mami till Väsby centrum och jag köpte en bok - Babbeldrottningen i New York av Meg Cabot - samt ett rosa lipgloss och ett par lösögonfransar. Mamma köpte en trenchcoat till sig själv och Maybelline Colossal Volum Express Mascara och en svart Calvin Klein-bh. I storlek 75D. D! Sen när har jag D?! Jag har aldrig varit någon bystdrottning, on rare occations måste jag ha C, men alltså... D?! Bara skumt...
*off topic*

Aja, sen blev det bulgursallad med salami till middag och efter det bakade jag en mjuk pepparkaka. Jocke ringde när jag satt och väntade på att den skulle vara klar i ugnen och påminde mig om att jag skulle låna hans Eddie Izzard-DVDer. Stack ner och hämtade dem och kom sedan hem till en varm och god pepparkaka att förtära framför Criminal Minds.

Nu ska jag göra annat. Bland annat en collab-video med Princeword till StirfryTVYoutube.

Bai!

2 kommentarer:

Sara M sa...

mig säger man inte emot. så det så. jag räknar med att du kommer hit och hämtar din födelsedagspresent. alternativt åker till kroatien med mig över våra födelsedagar och går på dubstep/jazz/funk festival. punkt.
what say you? jag fina ideer, va?

Friday sa...

Sara: oh la la, ze great ideaaaa! :D
kroatien och festival låter fett mysigt! finns datum bestämt redan och så eller??
fett med cred för dina fina idéer <3