lördag, mars 13

Igår läste jag reportaget om utbrändhet i nya ELLE. Enligt det är jag nära att gå in i väggen.

- Perfektionistiskt lagd.
- Underskattar dig själv. Tycker aldrig att du är bra nog.
- Kompenserar dålig självkänsla med att ställa upp för alla andra.

Sömnstörningar
Du vaknar mitt i natten och kan inte somna om.
Eller vaknar flera gånger per natt.

Trötthet
Du känner dig ständigt trött, även efter vila.

Huvudet
Din koncentrationsförmåga avtar, minnet försämras,
simultankapaciteten påverkas. Du börjar "göra fel".

Kroppen
Hjärtklappning. Magont. Hudproblem.
Tappar hår. Ständiga infektioner.

Humöret
Du är irriterad och aggressiv.
Nedstämd och ledsen.

De här är 80% av tecknen som säger att man borde "dra i bromsen". 80% stämde in på mig. Men... jag gör ju ingenting, jag kan ju inte gå in i väggen! Eller?

Inga kommentarer: