lördag, mars 6


Denna lördag kväll blev inte alls som jag tänkt mig. Det blev ingen utgång. Det blev ingenting. "Som vanligt", känns det nästan. Hur mycket man än planerar blir det ändå så i slutändan att det inte blir av. I sista minuten blir folk trötta, folk är inte lika taggade längre, folk känner bara inte för det, etc. Jag tycker man ska stå fast vid vad man har bestämt - är det inte just därför man planerar in det från första början, för att det ska genomföras? Och där står jag och säger, ännu en gång, "men... jaha..." och får rätta mig efter de andra. Det gjorde jag inte ikväll, jag gick min egen väg. Jag gör som jag själv vill. Jag gör sånt som jag vill göra, annars stannar jag hemma.

Jag måste säga att jag jävligt trött på detta. Jag blir så besviken varenda gång.

Tidigt imorgon bitti åker familjen till Trysil. Kommer hem på fredag. Skönt att ta en paus från allt. Susa nerför backarna, bort från problemen, käka våfflor med grädde och dricka varm choklad.
Rensa hjärnan.

Jag tänker inte ursäkta mig, det är verkligen såhär jag tycker och känner.
Ses om en vecka. Hejdå.

4 kommentarer:

Nea sa...

Jag förstår att du är besviken frida. Men å andra sidan behöver du inte sätta dig ner på golvet, lägga armarna i kors, pluta med munnen och tjura för det.

"Det gjorde jag inte ikväll, jag gick min egen väg. Jag gör som jag själv vill. Jag gör sånt som jag vill göra, annars stannar jag hemma."

Du stannade ju hemma? :S Hade du fått som du själv velat hade du ju gått ut. Du hade ju kunnat ringa till wille och sanna, dom ville väl också gå ut. Jag är lite irriterad nu.

Annie sa...

Jag tycker att huvudsaken är att man har kul och umgås med varandra. Ingen var direkt taggad och de flesta ville ha filmkväll så då körde vi på det.

Du får ju givetvis göra som du vill, men nu ändrades planerna då de allra flesta ville ha filmkväll. Om man vill umgås med varandra så är det väl klart majoriteten får avgöra för annars blir det inget.

Jag var ifs inte taggad igår på att gå ut så jag jublade över en filmkväll. Men på det stora hela så är det sällskapet som räknas iaf :) Tycker jag

Moa sa...

Håller med dig i grunden i inlägget vilket jag antar är att folk ska stå fast vid saker man planerar, inte att du är festsugen. Sånt stör mig enormt också.

Annie sa...

Fast vi hade ju inte planerat vart vi skulle, så råkade vi hamna hos Malin, så några brutna planer.... hmmm... njeee...