onsdag, januari 20

Needle junkie haha!

Jaha, då har man besökt vårdcentralen igen. De hittade inget på strept-testet så de gjorde ett mononukleos-test också. De stack mig i först i vänstra armen.

- Tycker du det är obehagligt att bli stucken?
- Näärå.
- Okeej, nu ska jag bara hitta ett blodkärl... så, nu kan du kolla bort om du vill.
- Näe, det är lugnt.
- Okeeej, nu kommer det stickas lite och kanske göra lite ont.
- Kör på. *stoneface*
- Sååå! Det gick ju bra.
- ... ja?

Sen kom hon på att hon hade tagit fel rör. Hon hade tydligen tagit ett lila rör som hade någon slags behandling i det, när hon egentligen skulle ha ett "serum-rör". Så hon bad mig lägga fram högra armen också.

- Så ledsen, alltså verkligen, förlåt, det måste vara fel i systemet!
- Alltså... det är lugnt.
- Såå, okeeej... nu sticker det igen då?
- Jaarå.
- Okej... så, klart! ... Hur kommer det sig att du är så lugn vid nålstick?
- Ja har brutit armen ett par gånger.
- Jahaaa?! ... Så att du har fått operera och så?
- Japp, har legat med kanyler hit och dit, jag är van.
- ... jahaaa...

Det var rätt kul. :) De sa att det såg ut som en vanlig förkylning för tillfället, men att de skulle återkomma med info om mononukleos-testet senare. Nu ska jag käka nåt, är hur hungrig som helst!

mononukleos=körtelfeber

Och jag tror att jag är lite fascinerad av nålar. Jag vill tatuera mig snart igen!!

4 kommentarer:

Fotograf Annie sa...

Haha. Tycker inte heller att det är så farligt när de ska sticka nålar i en... Sist jag vaccinerade mig (och tog spruta) så frågar de oss (mamma, mig och brorsan) om någon av oss är rädda för sprutor... Då säger mamma självklart "Ja, Annie är". Jag skrattade och sa "nej det är jag inte, sluta larva dig". Sen när det var min tur så frågade de jättemycket typ om jag ville lägga mig ner på britsen då de stack osv. Haha ;)

Friday sa...

jaa haha mig med xD "här kan du lägga dig ner så ska vi sticka dig i armen, det går jättefor, vi lovar" jag ba "jajaja"

däremot är min brorsa tvärtom, så fort han vet att han ska ta en spruta eller ett blodprov ser man hur all färg i ansiktet bara försvinner på honom. han MÅSTE ligga ner. annars svimmar han.

patrik sa...

hehehe.. jag är ganska van jag med :P har ju tagit bort blindtarmen och brutit högra lårbenet 2 ggr och då opererat in och ut massa jävla metallskrot i benet o skit! Andra gången fick jag med mig sprutor hem som jag skulle ta i benet :P

Friday sa...

naaaaajz :P haha