tisdag, december 22


Jag har helt och totalt glömt bort min gamla hederliga dagbok som jag lovade mig själv att skriva i en gång om dagen hela året!

Och jag har kommit på varför det blir så jobbigt att komma ihåg det...

1) Jag är oftast inne på datorn innan jag går och lägger mig, vilket gör
att jag hellre bloggar...
2) ... och när jag har bloggat känns det som att jag redan har skrivit
dagbok...
3) ... plus att det går mycket fortare att trycka på en tangent än att
skriva en bokstav för hand.

Å ANDRA SIDAN:

1) En handskriven dagbok är mycket mer personligare eftersom jag kan rita
och göra lite hur jag vill.
2) Jag kan skriva ner alla mina djupaste känslor och mörkaste hemligheter
utan att någon annan än jag skulle kunna läsa det.
3) En dagbok finns alltid kvar... förutsatt att man inte tappar bort den.
Vem vet hur länge det som står på bloggen finns kvar?

Godnatt, imorgon är det dan före dan före dopparedan.

Och idag har jag förresten designat en blogg. Check it out!

Inga kommentarer: