torsdag, april 16

"Jag kan själv!"

Dagens bra:
- Har sytt upp fyra gardiner till jobbet.
- Fick tag på sladd till min nya mick.
- Hade jättemysigt hemma hos mormor och morfar.

Dagens dåliga:
- Jag förstår inte hur inspelningsprogrammet till ljudkortet funkar.
- Telepluggen till hörlurarna gick i småbitar.
- Jag får inte nivåerna på micken att jämnas ut.

Om det här var dagens vågskålar så skulle det väga tyngre på den dåliga sidan. Jag har varit så peppad på att få börja spela in och nu... krånglar allt. Med ljudkortet kom ett program som heter Live Lite 9 och jag fattar ING-EN-TING. Kopplade in micken och hörlurarna och hör ING-EN-TING. Fixar alla inställning med in- och outputs på datorn och höjer volymen på allt. Det enda som händer är att det låter distat när jag spelar in. Jag förstår inte vad jag gör för fel och jag blir så jävla frustrerad. Jag är inte heller en sådan människa som kan släppa allt och säga "Jag fortsätter imorgon istället". Jag vill förstå direkt och jag vill att det fungerar! Jag är inte heller en sådan människa som någonsin läser manualer, men det gjorde jag den här gången... och inte fan hjälpte det!

Vill bara koppla in allt, sätta på mig hörlurarna, höja volymen, spela in i GarageBand och sen kunna lyssna direkt - MEN NÄHÄ?! Det var tydligen alldeles för enkelt för att kunna godtas av vem-det-nu-än-är-som-gör-att-mitt-liv-är-kantat-av-fuckery. Jag hatar att be om hjälp, men jag antar att det inte finns något annat val just nu. Helvete.



Inga kommentarer: