tisdag, juli 24

Supersurt

Seriöst, vad är det för jävla miffo som jobbar i hjälpcentret på blogg.se??

Background: Jag hade en gammal blogg från 2006 som jag skrivit jättemycket i. I nian skrev jag om att jag var orolig över att jag inte skulle komma in på det gymnasiet jag ville. I ettan skrev jag om nollning och första året i gymnasiet (obviously) och massor om mina kompisar. Jag skrev dikter, låtar, historier, ALLT. Jag skrev när jag var jätteglad och när jag var jättenere. Under mina ljusaste och mörkaste stunder. När jag bytte till blogspot.com i November 2009 hade jag fortfarande kvar min gamla blogg från gymnasietiden. Jag ville ju inte ta bort den! Jag har gått tillbaka under åren och läst gamla blogginlägg. Jag skrev mer på bloggen än i min dagbok under hela gymnasiet. När jag iförrgår skulle gå in och läsa var det inte min blogg som kom upp när jag sökte på bloggadressen. Det var en tjej som skrev att hon hade 'tagit över' bloggen efter någon annan och att hon hade ett väldigt sjå med att göra om designen (på den tiden satt jag mycket och klurade med hexadecimaler och html-koder - och var bra på det också). Jag kommenterade och skrev att det var min gamla blogg och sa att hon skulle ta hand om den och önskade henne lycka till. Sen gick jag in på blogg.se, loggade in och mailade dem.

2012/7/23
Hej, jag märkte nyss att min gamla blogg "fridays.blogg.se" har 'tagits över' av någon annan. Jag tycker att detta var väldigt tråkigt då jag inte visste något om att bloggen kunde tas bort utan vidare. I didn't get the memo, så att säga. Är allt jag skrivit borta - totalt raderat? Blev väldigt ledsen över det här eftersom jag hade en del saker där som jag verkligen hade velat spara på datorn först...

Tacksam för svar
Frida
______________________________________________
2012/7/23
Hej.

Denna blogg har varit raderat från detta konto eller så har den varit inaktiv för mer än 6 månader och därför var den taget över av nån annan. Vi kan inte göra nånting åt det.

Mvh Nina, blogg.se
______________________________________________
2012/7/24
Jag fick inte riktigt svar på mina frågor. Är allt helt raderat? Finns det något sätt att få det tillbaka eller hitta det någonstans? Och varför blir man inte meddelad om att bloggen tas bort eller tas över av någon annan? Jag hade ingen aning om detta och är därför väldigt uppriven eftersom den hade ett sentimentalt värde för mig.

Bifogar tidigare mailkonversation.

Mvh
Frida
______________________________________________
2012/7/24
Hej.

Ja den är raderat. Vi kan inte hitta den i databasen så vi kan inte återställa den.

Mvh Nina, blogg.se


Nu har jag mailat och frågat ännu en gång varför man inte blir meddelad. Lovar att uppdatera om detta.
Jag tycker att det är förjävligt, rent ut sagt!

Inga kommentarer: