onsdag, mars 7

Bloggar för att ha nåt att göra

Jag håller på att bli GALEN! Min kropp orkar inte med någonting. För en timme sen fick jag äntligen ändan ur vagnen och kom ut i friska luften för första gången sen i fredags(!). Jag tog en promenad runt Viby på en halvtimme och när jag kom hem var jag helt slut. Det var en sån sjuk känsla. Jag var utmattad, helt förstörd, jag vek till och med av från den vanliga rundan och tog en genväg hem för att jag var så trött. Visst, jag har varit jättesjuk, men jag orkar inte med det här med att jag inte har någon energi. Jag vill gå på gymmet! Jag vill ut och springa! Fan fan fan, jag vill inte vara sjuk längre. Jag får spader!

Hoppas Malin hör av sig snart så jag i alla fall kan sätta mig på bussen mot Centrum. Försenad födelsedagspresent till Nea, som har tjejmiddag i helgen, ska inhandlas tillsammans med henne och Madde. Kommer bli awesome, men jag får nog ta det lite lugnt. Kommer inte bli lätt...
Jag vill röra på mig - ju!

Började förövrigt skriva på en låt igår. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag kasta bort den, för fortsättningen blir aldrig bra om jag inte skriver den på en gång. Mina bästa låtar har jag skrivit text och musik till på mindre än en halvtimme, men här kommer vad jag har so far:

Vilken tönt, tänker jag, hur kunde jag nånsin tro
Att vi en vacker dag skulle finna ro
I varann ett tag, bara sitta och glo
Försvinna, brinna, upp, ner, in, ut, slut


Vilken madrass jag var, jag kan få så mycket bättre
Varför märkte jag inte att du nästan glömt vad jag hette
Träffades nästan varje dag, men du var rapp i käften
Nu får du ta å försvinna, och brinna, brinna!


Jag tänker bli av med dig
Göra mig av med dig
Jag klipper bandet, sticker huvvet i sanden
Vill inte längre höra nåt om
Hur det är med dig
Hur det går för dig
Du ska nog få se, du kan ha fått mig att le
Men nu kan jag bara skratta åt dig!

PEACE OUT!

Inga kommentarer: