söndag, februari 19

Natten mellan...

V. 6

Tors/fre: Drömde att jag var med i Sagan om Ringen, Battle of Helm's deep. Kvinnor och barn fick kriga, det var männen som skulle skyddas. Slutade med att jag fick ett orch-svärd rätt genom huvvet och vaknade.

Fre/lör: Relativt sömnlös natt blandat med nanodrömmar om olika situationer då jag var osynlig. På scen i en musikal, till exempel. Jag var ett spöke och sprang runt och kunde inte fatta varför folk inte såg mig.

Lör/sön: Vaknade tusen gånger och drömde samma dröm varje gång jag somnade till. Jag hoppade. Bara det. Jag stod och hoppade och helt plötsligt försvann marken... Och jag vaknade.

Sön/mån: Vaknade ca 15 gånger. Drömde att John låg i sin säng och började helt plötsligt skrika som en galning. När jag kommer upp ur min säng och springer in till honom står en gigantisk spindel vid fotänden med frambenen uppe på sängkanten och från de halvmeterlånga gaddarna droppade det blod ned på täcket.

V. 7

Mån/tis: vaknade bara typ fem gånger, men drömde att hela släkten hade varit på Lidö och käkat middag och vi var på vä hem till Fastlandet, Hummelviken, med båt. Men världen hade tagits över av dinosaurier! Jag och en kille jag inte kände igen försökte ta en väg medan de andra gick rakt i fällan hos en velociraptor och blev uppätna. Min kumpan dog och jag hittade ett svärd på marken. Jag sprang genom skogen och slog mer alla dinosaurier jag mötte. När jag kom fram till den som hade orsakat att dinosaurierna kommit ut visade det sig vara en vän till familjen. Min mammas kompis son. Den familjen har ganska bra med pengar. Han satt med hela sitt medeltida hov och skrattade sådär elakt som i filmer. Vi hade en duell och när jag fick ner honom på rygg på marken sa han att jag fick välja ett pris. Antingen fick jag döda honom eller så fick jag bada badkar med honom. Nu är det så att den här killen är ganska snygg också så jag valde badkaret. Vi satt och läste tidningen och han berättade om hur mycket han har åstadkommit i sitt liv. Precis när han hade kysst mig i nacken vaknade jag av att pappa undrade om jag skule komma ner på frukost. Sjuka jävla drömmar jag drömmer.

Tis/ons:Vaknade hela tiden och vände på mig. Drömde om och om igen att mamma skrek att jag var ful och inte dög till någonting. Kul natt.

Ons/tors: Vaknade kanske inte mer än två-tre gånger, men drömde desto hemskare. Jag var i Solletuna Centrum och skulle klippa mig. Utan att fråga färgade de först allt hår blont och det blev jättefint, men när jag skulle gå därifrån sa de att de inte var klara, att jag var tvungen att sitta under värme ett tag. Jag blev svarthårig med blont underhår och de klippte en kort bob/page och tjock lugg. "Det här är SÅ häftigt, väldigt trendigt och nu!" sa frisörskan. Jag betalade och försökte hålla tillbaka tårarna, men när jag gick därifrån började jag hulka. Jag vaknade av att jag grät. Var tvungen att känna efter och se om mitt långa hår var kvar.

Tors/fre: Sömnlös.

Fre/lör: Drömde att jag gick i sjuan och att jag och en annan gammal klasskompis blev bra kompis med våran 22-åriga jumpalärare (som jag inte känner igen från någonstans i verkligheten). En kväll var vi tre kvar i jumpasalen och spelade spökboll. Det var snöstorm ute så vi kunde inte ta oss därifrån. Vi var trötta så vi drog ner en tjock madrass och la oss på den. När min kompis hade somnat och jag också kände hur ögonlocken blev tyngre och tyngre började jumpaläraren ta på mig. Allt blev suddigt, han började antasta mig och helt plötsligt... byttes drömmen till att jag gick runt på en blåsig strand i Turkiet, i en röd "burkini".

Lör/sön: Drömde att jag var ihop med en kille som jag "haft ihop det" med i verkligheten. Jag kom hem till lägenheten och då hittar jag honom, i min säng, med en tjej som han har visat mig på Facebook (de har också "haft ihop det"). Så jävla sjukt. Jag blev skitförbannad, slängde ut tjejen och hoppade på honom. Jag satte mig på honom och slog så hårt jag bara kunde, men han skrattade mig rakt i ansiktet.

Nu orkar jag inte skriva mer.
Ni fattar grejen.

Inga kommentarer: