torsdag, juni 2

Jävla Angelica!

Fy fan! Jag har aldrig träffat en så bortskämd, uppkäftig, kaxig liten jävla BITCH förut! Hemskare människa finns inte! Hoppas verkligen inte att någon jag känner råkar ut för henne, jag har varit förbannad hela morgonen! Jag drömde inatt att jag undervisade en hel klass sjuor...

- Hej, jag heter Frida.
Jag börjar skriva mitt namn på tavlan.
- ... och jag-
- Och jag heter Angelica!
Angelica går fram och skriver sitt namn. Redan här fattade jag att det var en bråkstake.
- Trevligt att du presenterar dig, Angelica.
- Whatever!

- Angelica, kan du ta av dig hörlurarna och solglasögonen är du snäll?
- Meh! Jag har ju också ett liv!

- Jag vet att det finns två stycken i klassen som jag känner sen tidigare, M och K, kan ni räcka upp handen så jag ser er?
Flera tjejer och killar fnissar och räcker upp händerna.
- Nej, bara M och K, tack... Hej på er!
Jag går och kramar om K och M.
- Diskriminering!! skriker någon av killarna längst bak i klassrummet.
- ... och bara för att jag känner dessa två betyder inte det att jag inte tänker säga till dem om de gör något dumt, jag tänker säga till dem precis lika mycket... Angelica, ta av dig solglasögonen!
- Varför då?!
- För att ni inte får ha på er det inomhus och när du ändå är igång kan du spotta ut tuggummit också!
Angelica spottar ut tuggummit på golvet.
- Ta upp det!
- Varför?!
- För att jag är SÅ HÄR nära att ringa dina föräldrar!
Angelica suckar högt, tar upp det och går och kastar i papperskorgen.

Angelica går runt i klassrummet under lektionen.
- Angelica, vad håller du på med?
- Tar en promenad bara.
- Gå och sätt dig! Jag börjar tröttna på ditt beteende!
- Och jag börjar bli jävligt trött på dig, käringjävel!
- Well, tough luck, du kommer ha mig resten av terminen!
- Hur gammal är du egentligen, du borde inte ens få vara lärare!
- Jag är 21, hur gammal är du själv?
- 13!!
- Jaså, där ser man, för du beter dig som en trotsig treåring.
- Ursäkta?!?!
- Men Angelica, vafan... säger någon av killarna som också börjar bli trött på Angelica.
- Gå och sätt dig, Angelica. Nu.
Angelica går och sätter sig.
- Så... Slå upp boken på sida-
- Jag vill inte.
Angelica ställer sig upp igen. Jag får nog.
- Mitt jobb är att göra så ni har möjligheten att ta er nånstans i livet så nu ska ni FAN I MIG lära er nåt!!! Gå och sätt dig och slå upp boken!!!
Angelica står kvar, helt vettskrämd.
- NU!!!
Angelica springer och sätter sig och är tyst. Jag vänder mig mig mot tavlan och börjar skriva.
- Vi börjar på sidan 24...

JÄVLA SKITUNGE! har varit arg på den där jävla Angelica hela morgonen nu! Usch! Det hjälpte ju inte heller att jag fick besök i omklädningsrummet tillsammans med mina högstadiekompisar av en svettig, blottande gammal jumpalärare - Slaktarn... - i en annan dröm alltså. Ew. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

1 kommentar:

Bell-Eve sa...

Haha, verkar ju vara en riktig snorunge den där angelica :p