lördag, augusti 21

Frida på krigsstigen är fan inte kul att ha å göra med!


00:00 Jag upptäcker musik på misstänkt hög ljudvolym på vägen nedanför oss.

00:30 Upptäcker att det är fulla medelåldersmänniskor som sjunger karaoke. Går och lägger mig och försöker sova.

01:00 Efter en kvart i telefonkö får jag äntligen tag på polisen och ber dem komma. Bra att veta: man får inte spela musik på kvällarna ALLS, så länge det stör någon. Oavsett veckodag.

01:30 Orkar inte vänta på polisen. Går med bestämda steg ner själv, raka vägen genom klungor av fulla främlingar fram till DJ-båset, skriker åt mannen vid datorn att stänga av och skriker sen åt ca 30 pers att de måste sänka eller stänga av och att folk faktiskt vill sova, men kanske inte vågar komma och säga till! Lägger till att jag ska upp halv sju och att jag har ringt polisen. Går hem och väntar på ett mirakel.

01:35 De fortsätter spela. På hög volym.

02:00 Tänker precis sätta på mig kläder och gå ner igen och slå dem på käften när jag märker att musiken dämpas lite...

02:30 Total tystnad. My work here is done. Gonatt.

Inga kommentarer: