torsdag, juni 17

Ett år

Varför måste det här bli så känslosamt? En stor klump i magen bara. För EXAKT ett år sen, nästan på klockslaget, förändrades mitt liv. Det låter dramatiskt, men jo, det gjorde det. Det utspelade sig under en natt och en morgon. Så mycket känslor var inblandade. Det betydde mycket för mig. Jag kunde inte släppa det efteråt. Jag ältade och ältade och låtsades som att jag hade glömt och gick vidare, men det gjorde jag aldrig. Inte riktigt. Och hur patetiskt det än är så har jag fortfarande inte gått vidare. Inte helt, totalt. En liten bit finns kvar. Ett litet spår av den där känslan. Den kommer tillbaka ibland. Just nu är starkare än den har varit på ca tio månader. Exakt ett år sen.
För exakt ett år sen...

Jag vet inte ens om personen som "orsakade" detta kommer ihåg.
Skulle inte gissa på det.

Mitt hjärta klappar fortare och jag känner mig lealös. Snabba, hårda slag i bröstet.
Jag minns fortfarande.

Lyssna på den här låten. The Tallest Man On Earth - The Gardener

Inga kommentarer: