fredag, april 30

Igår var jag och Sofie på Rudbecks musiktreors studentskiva, tema: Radarpar. Vi skulle ha varit Björnligan, men när vår tredje Björnligekumpan hoppade av bestämde vi oss för att vara nåt annat... Till slut blev det "två gangstah-tjejer ur en hiphop-film", typ.
Vi kom dit nästan precis när eftersläppet började, klockan tio. Vi hade fantastiskt kul, stod och shejkade med vår gamla spanska-lärare och drack rom och cola. Vi stack därifrån lite efter två, det var nästan ingen kvar då. Och då menar jag att till och med de flesta som höll i skivan hade stuckit haha! Vi gick till tunnelbanan, Mariatorget, men det var stängt och låst. Fuck. Vi gick tillbaka mot skivan och efter det blev det världens omväg och sen powerwalkade vi förbi Slussen och Gamla stan till Centralen.
Underbart, verkligen. Vi satte oss på bussen tio över tre och pustade ut. Vid Haga Norra klev det på åtta väldigt högljudda och jobbiga människor... som sedan började bråka och slåss och ha sig. Bussen stannade vid Järva krog och åkte inte vidare förrän väktare och poliser hade kommit och evakuerat hela bussen. Även oss. Jag ringde taxi nolltjugo och pratade med en väldigt oförskämd telefonist som blev skitsur när jag frågade om man kunde skicka kvittot till SL och begära pengar eller hur det var. Dum och tråkig telefonist. Taxin kom i alla fall och jag, Sofie och mina gamla kompis Sara sen långt tillbaka, som jag inte har träffat på år och dar, hoppade in och äntligen bar det av hemåt. Pappa väntade i Norrviken och skjutsade hem mig och Sara. Väl hemma käkat jag jordgubbar, kärleksmums, lantchips och en Billy's Pan Pizza med kebab-smak och två bananer... SHIT vad hungrig jag var. Sen gick jag och la mig och när jag vaknade för ett par timmar sen hade jag en stor bula i pannan. Jag har ingen aning om hur den kom dit. Kommer inte ihåg att jag har slagit i huvudet någonstans. Skumt...

Och jag har haft Cobra Starship - Guilty Pleasure på hjärnan hela natten!

Inga kommentarer: