tisdag, november 10

Ibland älskar jag internet.

Jag har en Nikon D40x. Den är egentligen mammas, men det är jag som använder den mest. För några månader sen, i somras, skulle jag fota lite bilder ute på udden på kvällen och upptäckte att blixten hade slutat funka. Vi har alltid varit väldigt rädda om kameran och den har aldrig åkt i marken eller liknande, men helt plötsligt fanns det ingen blixt, oavsett inställningar.

Idag bestämde jag mig för att ta itu med detta. Jag googlade faktiskt bara "Nikon D40x flash not working" och fick upp en sida där en hel hop med människor hade varit med om samma problem. Längre ner på sidan hittade jag rubriken "Solution" och en länk till en video. Klickade på länken och VIPS! Där var svaret på min fråga. Jag gjorde precis som killen i videon sa åt mig och efter det... funkade blixten igen!

Om ni också har problem med blixten på er D40x (eller D40) kan ni kolla in länken nedan. Allt ni behöver är 1) en Nikon D40x och 2) en liten liten stjärnskruvmejsel. Så slipper ni betala för att skicka in den på service!

Gör det själv-länk:
http://www.vimeo.com/3141400

Good luck!

Inga kommentarer: